استفاده از فناوری واقعیت مجازی در آموزش، پژوهش و درمان

ایجاد شده در ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷:۰۸ قبل از ظهر

استفاده از فناوری واقعیت مجازی (VR) در آموزش، پژوهش و درمان

علی رغم وجود محدودیت ها و محرومیتهای فراوان در دانشکده ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، موقعیت خوبی برای توسعه ی فناوری های نوین آموزشی و استفاده از آن ها در امر آموزش، پژوهش و درمان، فراهم آمده است. به طوری که بدون اغراق، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، در عرصه ی توسعه ی فناوری های نوین آموزشی همچون واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و هولوگرام ۳ بعدی، به دانشگاه پیشتاز در این عرصه در سطح کشور مبدل شده است. به نحوی که موفق به کسب تقدیرنامه ها و جوایز متعدد در سطح کشوری شده و اخیراً نیز دامنه ی افراد فعال در این حوزه را از سطح اساتید و اعضا محترم هیات علمی، به جامعه ی دانشجویی کشانده است. در این خصوص در قسمت های مختلف وبسایت دانشکده، توضیحات مربوطه ارایه شده است. علی ای حال، برخی از فرآیندهای صورت گرفته در این زمینه، عبارتند از:

 

۱ - برگزاری اولین آزمون VR-OSCE کشور توسط دانشکده ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در بخش داخلی بیمارستان های آموزشی پژوهشی درمانی علامه بهلول گنابادی (ره) و بیمارستان آموزشی درمانی سابق ۲۲ بهمن گناباد: (در مرحله ی پایلوت و مطالعه)

 

 

 

 

 

 برگزاری اولین آزمون VR-OSCE کشور توسط دانشکده ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در بخش داخلی بیمارستان های آموزشی پژوهشی درمانی علامه بهلول گنابادی (ره) و بیمارستان آموزشی درمانی سابق ۲۲ بهمن گناباد (در مرحله ی پایلوت و مطالعه)

 

 

 

۲ - ساخت محصولات آموزشی و درمانی واقعیت مجازی تعاملی توسط اساتید و پژوهشگران دانشکده ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد. (تقدیر توسط مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان رتبه ی اول حیطه ی محصولات آموزشی جشنواره ی کشوری شهید مطهری ۱۳۹۷)

 

 

 

 

 

 

 ساخت محصولات آموزشی و درمانی واقعیت مجازی تعاملی توسط اساتید و پژوهشگران دانشکده ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد. (تقدیر توسط مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان رتبه ی اول حیطه ی محصولات آموزشی جشنواره ی کشوری شهید مطهری ۱۳۹۷)

 

 

 

۳ - ساخت محتوای آموزشی واقعیت مجازی VR (۳۶۰) بازدید از عرصه های بهداشتی، آشنایی با تجربه ی بیمار از MRI و ...:

 

 

 

 ساخت محتوای آموزشی واقعیت مجازی VR (۳۶۰) بازدید از عرصه های بهداشتی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 انتشار محصولات VR دانشکده در دانشکده ها و دانشگاه های کشور، وبسایت های اشتراک گذاری VR و استفاده پژوهشی پژوهشگران سایر کشورها از محصولات VR مذکور.